Sažetak | Cilj ovog rada bio je detaljno istražiti i opisati karakteristike, prednosti i mane dostupnih programa, odnosno igara na računalu, namijenjenih djeci s poteškoćama u razvoju. Također, bilo je potrebno osmisliti i realizirati jednu igru za djecu s poteškoćama u razvoju.
Kako je tehnologija vrlo napredna, na tržištu se nude brojne aplikacije i uređaji koji osobama s određenim poteškoćama pružaju mnoštvo mogućnosti. Kroz virtualnu stvarnost i posebne aplikacije, djeca dobivaju potrebnu pomoć za poboljšanje napretka i razvoja. Lakše komuniciraju s okolinom, osjećaju veću jednakost sa svojim vršnjacima te dobivaju određenu distrakciju od problema s kojima su suočeni i određeni stupanj samostalnosti.
S obzirom na različite dijagnoze kod djece s poteškoćama u razvoju, dostupne su aplikacije koje ciljano pomažu olakšati određeno stanje. Od brojnih programa dostupnih na tržištu spomenuti su: komunikacijski programi, programi za osobe s disleksijom, programi kojima se upravlja očima, aplikacije za „iPhone“, „iPad“ te uređaje s „Android“ operacijskim sustavom, programi za svladavanje vještina tipkanja, programi za osobe s poteškoćama vida te programi koji se koriste pomoću kontrolora pokreta. Određene aplikacije zahtijevaju posebne uređaje putem kojih se ostvaruje interakcija korisnika s računalom. Cijene aplikacija su različite s obzirom na složenost sustava, ali dostupne su i brojne besplatne aplikacije koje su kvalitetna i učinkovita alternativa skupljim setovima za rehabilitaciju.
Igra koja je realizirana u sklopu ovog rada sastoji se od dva dijela. U prvom dijelu djeca uče razne pojmove putem sličica i riječi koje su podijeljene po kategorijama (voće, odjeća, namještaj i ostalo). U drugom dijelu, nakon što savladaju pojmove, igraju igru pogađanja. Na ekranu se pojave različiti simboli iz različitih kategorija, a djeca trebaju pogoditi zadano. Primjerice, od nekoliko ponuđenih sličica trebaju odabrati onu na kojoj se nalazi voće kako bi dobili bodove za točan odgovor. Igra je namijenjena djeci koja imaju problema sa zapažanjem, učenjem, pamćenjem i komunikacijom. Na zabavan način u ovoj igri mogu učiti i razvijati svoje sposobnosti, dok osoba koja radi s djecom može pratiti njihov napredak s obzirom na ispis bodova kroz cijelu igru. |
Sažetak (engleski) | The aim of this paper is to explore in details and to describe the characteristics, advantages and disadvantages of the available software, and related computer games, dedicated to the children with disabilities. It has been also necessary to design and realize a game for the related children.
Since the very sophisticated technologies are available, the market offers a variety of applications and appliances which give great possibilities for the persons with certain difficulties. Through the virtual reality and special applications, children are given the necessary support for the improvement of progress and development . They communicate easier with the environment, feel more equal to their peers and get certain distraction from the problems they are faced with on a daily basis. They also get a certain degree of independence.
Considering the various diagnosis of disabilities, various applications are available, aimed to improve the certain state. From numerous software available on the market, mentioned are: communication software, software for children with dyslexia, eyes controlled software, „iPhone“, „iPad“ applications, appliances with „Android“ operating system, software for improving the typing skills, software for persons with vision problems and motion controlled software. Certain applications demand the special appliances to enable the user – computer interaction. Their prices are different and are related to the system complexity. Free applications are available as an efficient and of a certain quality alternative to the more expensive rehabilitation sets.
The game realized through this paper comprises two parts. In the first, children learn various items using pictures and words divided into categories (fruit, clothes, furniture etc. ). In the second part, after overcoming this, they play the „Guessing game“.
Various symbols from different categories appear on the screen and children should guess the given. For example, from a few offered pictures , they should choose the one with the fruits to get points for a correct answer. The game is intended for the children with observation, learning, memorising and communication problems. Through the game, in a fun way, they can learn and develop their abilities, while the person working with them can follow their progress, analysing the list of results after the completion of game. |